1. Home
  2. KONKURSY
  3. KDMA
  4. I. NAGRODA WSC: 3000 ZŁ I VOUCHER NA SZKOLENIE BIM MANAGER
I. NAGRODA WSC: 3000 ZŁ I VOUCHER NA SZKOLENIE BIM MANAGER
0

I. NAGRODA WSC: 3000 ZŁ I VOUCHER NA SZKOLENIE BIM MANAGER

0

Firma WSC Witold Szymanik, przyznała i ufundowała nagrody dodatkowe za najlepsze prace wykonane w programie ARCHICAD, w ramach X edycji Konkursu dla Młodych Architektów, w zadaniu „Wyzwanie Młodego Architekta”.

Kościół parafialny w Lublinie

Autor:
Łukasz Wodyk

Wydział Budownictwa i Architektury Politechniki Lubelskiej

Mentorka:
dr hab. inż. arch. Agnieszka Duniewicz, prof. PB

O projekcie:

Projekt kościoła parafialnego obejmuje świątynię oraz budynki parafialne. Forma świątyni została wyróżniona przez skalę kubatury i usytuowanie względem stron świata. Kubaturę domu parafialnego i plebanii uformowano na kształt dwóch „ramion” kościoła, które „obejmują” istniejącą zieleń. Projekt powiązano z postacią św. Franciszka z Asyżu znanego z ogromnej wrażliwości i uważności na różne elementy przyrody. Biorąc pod uwagę walory środowiska naturalnego obszaru lokalizacji, ten szczególny szacunek do świata roślin i zwierząt stanowi jedną z głównych inspiracji projektowych.

Co było największym wyzwaniem architektonicznym?

Kryzys architektury sakralnej w Polsce, prędkość codziennego życia, kryzys więzi sąsiedzkich, kryzys tożsamości, antropopresja przyrodnicza oraz deficyt terenów zielonych w obszarze miasta – to zagadnienia, na temat których w niniejszym projekcie podjęto wypowiedź. Kształtowanie przestrzeni jest zawsze wyrazem relacji – odnosi się do konkretnego miejsca, do tego co zastane, do ludzi, do szeregu różnych uwarunkowań. Zatem w projekcie kościoła parafialnego wyzwaniem nadającym kierunek poszukiwaniom projektowym jest idea relacji miłości do Stwórcy, drugiego człowieka i środowiska naturalnego.

O autorze:

Łukasz Wodyk

Absolwent Wydziału Budownictwa i Architektury Politechniki Lubelskiej. Autor projektu dyplomowego nominowanego w konkursie EUmies Awards – Young Talent 2023. Architekt rozwijający umiejętności wykorzystania możliwości programu Archicad w procesie projektowym. Entuzjasta rysunku odręcznego i różnych technik malarstwa. Autor ilustracji do książek fantasy.