Home Bez kategorii DWORZEC W KONSTANCINIE-JEZIORNIE JAKO PROTOTYPOWY MODEL ZRÓWNOWAŻONEJ PRZESTRZENI PUBLICZNEJ MIASTA
DWORZEC W KONSTANCINIE-JEZIORNIE JAKO PROTOTYPOWY MODEL ZRÓWNOWAŻONEJ PRZESTRZENI PUBLICZNEJ MIASTA
0

DWORZEC W KONSTANCINIE-JEZIORNIE JAKO PROTOTYPOWY MODEL ZRÓWNOWAŻONEJ PRZESTRZENI PUBLICZNEJ MIASTA

0

III NAGRODA ex aequo

Kamil Ambrozik
Wydział Architektury
Politechnika Warszawska

Patryk Czaplicki
Wydział Inżynierii Lądowej
Politechnika Warszawska

Krzysztof Wiśniewski
Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie

Główną ideą naszego projektu jest rozplanowanie rozwoju Konstancina tworząc nowe centrum lokalne. Realizujemy projekt zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju oraz polityką przestrzenną gminy. Respektując zapisy studium oraz planu miejscowego realizujemy przestrzeń parkową oraz trasę o kategorii GP. Realizujemy tunel podziemny spajający na nowo przestrzeń miasta, likwidując bariery w postaci torów. Stawiamy ludzi oraz potrzeby przyszłych pokoleń na pierwszym miejscu. W związku z tym tworzymy nowe tereny zielone będące spuścizną naszych czasów oraz rozwiniętą infrastrukturę w postaci trasy szybkiego ruchu i szybkiej kolei miejskiej łączącej na nowo Konstancin z Piasecznem oraz Warszawą. Trasa kolejowa prowadzi bezpośrednio na tereny Okęcia oraz Mokotowa. Umożliwia ona komfortowy transport do najpopularniejszych miejsc pracy. Lokalizacja dworca została poprzedzona szczegółową analizą pod względem ekonomicznym, gospodarczym w centrum miasta. Ulica Warszawska przy, której zlokalizowaliśmy dworzec prowadzi bezpośrednio do Wilanowa i umożliwia także na szybki transport do dworca. Tereny zielone zachęcają podróżujących samochodami do przesiadki na bardziej ekologiczny środek transportu jakim jest kolej.

Zadbano o kontekst społeczny i ekonomiczny tego miejsca. Stworzono miejsce do odpoczynku dla mieszkańców, jak i rekreacji. Ponadto otwieramy miasto na nowych turystów. W nowych obiektach powstaną także nowe miejsca pracy.

Opracowanie zawiera zagospodarowanie terenu w miejscowości Konstancin–Jeziorna położonej na południe od Warszawy znanej jako uzdrowisko, dawniej także ze względu na produkcję papieru. Projekt podzieliliśmy na trzy poziomy:

· poziom zerowy terenu, na którym znajduje się zaprojektowany park, budynek dworca, parking oraz zejście schodami na poziom peronów,

· poziom „-1” peronów i infrastruktury kolejowej zapatrującej EC Siekierki,

· poziom „-2” przeznaczony jest na drogę GP według MPZP i studium polityki przestrzennej gminy.

Poziom terenu został tak ukształtowany, aby dworzec był dostępny dla każdego użytkownika. Pasażerowie mogą dostać się z poziomu zero dworca górnego na poziom peronu przy pomocy schodów oraz windy. Dworzec dolny został przystosowany tak, aby na peron można dostać się przez poziom -1 od czołowej części dworca kolejowego od poziomu terenu.

O autorach
Kamil Ambrozik, student IV roku Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej oraz absolwent Technikum Architektoniczno- Budowlanego w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywałem w pracowniach: BRIC ARCHITEKCI, BRITT PLAN oraz APA Wojciechowski. W trakcie swojej edukacji odbyłem liczne praktyki i kursy zawodowe m.in. w CKP w Warszawie, Architektury Parametrycznej, Autodesk. Posiadam tytuł Technika Budownictwa. Prywatnie jestem pasjonatem podróży, grafiki komputerowej oraz historii.

Krzysztof Wiśniewski, absolwent Wydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska na kierunku budownictwo. Finalista Olimpiady Budowlanej w MWSLiTW. Doświadczenie zdobywał w trakcie staży i praktyk w różnych firmach branży budowlanej. Aktualnie pracuje jako inżynier budowy u generalnego wykonawcy. Lubi wyzwania, swoją przyszłość wiąże z pracą z wykorzystaniem nowych technologii w budownictwie.

Patryk Czaplicki, student IV roku budownictwa Wydziału Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej. Absolwent Technikum Architektoniczno-Budowlanego w Warszawie i laureat Olimpiady Wiedzy i Umiejętności Budowlanych. Doświadczenie zdobywał podczas praktyk na budowie oraz w Centrum Kształcenia Praktycznego a także praktykach geodezyjnych w Ostródzie. Przyszłość chciałby związać z technologią BIM w zakresie zarządzania procesem inwestycyjnym. Oprócz zainteresowania budownictwem, pasjonat podróży, wędrówek górskich, lotnictwa i fotografii.

open