ESTAKADA NAD STACJĄ KOLEJOWĄ KRAKÓW PŁASZÓW
Opis projektu
- 20 sekcji betonowania nawisowego na każdej podporze.
- Sekcje betonowania o długości 5,75 m.
- Użebrowane i sprężane poprzecznie wsporniki estakady.
Wymagania
- Bezpieczne wykonanie prac betoniarskich.
- Wykonanie ustroju nad stacją Kraków Płaszów bez zamykania torów kolejowych oraz ingerencji w podłoże.
- Dotrzymanie dwutygodniowego cyklu betonowania jednej sekcji łącznie z podwieszeniem ustroju do pylonu.
- Szybki montaż wysokiego na 14 m podparcia ustroju nośnego.
- Duża sztywność deskowań ze względu na dużą i zmienną szerokość obiektu (od 15,44 do 17,3 m) i niesymetrycznej długości wsporniki płyty górnej (szerokość lewego wspornika wynosił od 5,76 m do 5,31 m a szerokość prawego wspornika wynosiła od 1,7 m do 3,7 m).
- Bezpieczne wykonanie sprężenia poprzecznego wsporników płyty górnej z urządzenia PERI BCC.
- Możliwość powrotu urządzenia nawisowego w kierunku, aby demontaż przeprowadzić nad peronem, a nie nad torowiskiem.
Rozwiązanie PERI
- Zastosowanie wózka nawisowego PERI BCC umożliwiło przekroczenie stacji Kraków Płaszów bez ingerencję w podłoże, oraz bez zamykania ruchu kolejowego.
- Dzięki zastosowaniu wózka nawisowego z hydraulicznym systemem przejazdu i automatycznego rozdeskowania utrzymano zakładany dwutygodniowy cykl betonowania.
- Duża sztywność podłużna jak i poprzeczna urządzenia nawisowego pozwoliła na dokładne wykonanie ustroju i bezpieczne sprężanie zarówno podłużne jak i poprzeczne.
- Dzięki zastosowaniu wcześniej zmontowanych paneli deskowań VARIO GT 24 wraz z systemami BHP możliwe było bezpieczne i szybkie wykonywanie prac betoniarskich.
- Poprzez zastosowanie rusztowania podporowego ST 100 oraz PERI UP ROSSET budowa wysokiego podparcia ustroju w części stacjonarnej odbywała się w szybki i ciągły sposób.