1. Home
  2. Bez kategorii
  3. BUILDER – LUTY 2016
0

BUILDER – LUTY 2016

0

Eksport polskich produktów budowlanych dotyczy głównie takich sektorów jak stolarka otworowa i chemia budowlana. Hitem naszego eksportu w skali globalnej są oczywiście okna i meble, ale okazuje się, że najwięcej sprzedajemy również produktów z tworzyw sztucznych, np. kauczukowych, a także wyrobów drzewnych i maszyn. Z kolei polski eksport usług budowlanych, choć wciąż niezbyt duży, jest dzisiaj bardzo ważnym elementem strategii wielu firm wykonawczych, a ich pierwsze udane inwestycje są dowodem na to, że firmy te przykładają szczególne starania do realizacji zagranicznych kontraktów. Apetyt na zagranicę rośnie i ma swoje uzasadnienie.

W branży budowlanej, nie wliczając producentów materiałów budowlanych, zatrudnionych było ok. 820 tysięcy pracowników (dane GUS za rok 2014). Za kilka lat bez zwiększonego eksportu usług budowlanych polskie firmy z branży mogą zostać zmuszone do zredukowania polskich mocy wykonawczych i zatrudnienia. Nie dziwią zatem nowe inicjatywy przedsiębiorców, którzy stawiają sobie za cel budowanie i pogłębianie współpracy polskich firm budowlanych na rynkach eksportowych oraz internacjonalizację polskiego sektora budowlanego. Przykładem jest inauguracja działalności stowarzyszenia Polski Klaster Eksporterów Budownictwa. Ideą tej inicjatywy jest prezentowanie na globalną skalę możliwości polskich przedsiębiorstw w zakresie rozbudowy i modernizacji szeroko pojętej infrastruktury, w oparciu o najnowocześniejsze technologie, produkty, systemy oraz profesjonalną kadrę inżynierską.

Temat eksportu, od lat ważny dla naszej branży, będziemy kontynuować, a tymczasem zapraszamy do lektury pierwszej debaty na ten temat, by dowiedzieć się m.in., na jakich rynkach działają polskie firmy, jaki jest udział eksportu w ogólnej ich sprzedaży, które rynki są dla nich atrakcyjne, które perspektywiczne, a także jakie stwarzają wyzwania.

Zapraszam do lektury

Danuta Burzyńska
Redaktor Naczelna

SPIS TREŚCI>>