1. Home
  2. Bez kategorii
  3. RADOSŁAW BORKOWSKI – OSOBOWOŚĆ BRANŻY 2017
RADOSŁAW BORKOWSKI – OSOBOWOŚĆ BRANŻY 2017
0

RADOSŁAW BORKOWSKI – OSOBOWOŚĆ BRANŻY 2017

0

Dyrektor Zarządzający Somfy Polska, Członek Zarządu oddziału Polski i Europy Wschodniej Somfy. Z Somfy Polska związany niemal od początku swojej karie­ry zawodowej.

W ciągu dekady Borkowski przeszedł przez niemal wszystkie firmowe szczeble kariery. Za­czynał jako kierownik sprzedaży regionu północnej Pol­ski. Następnie pełnił funkcję menadżera ds. kluczowych klientów, kierownika sprzedaży B2B oraz dyrektora han­dlowego. Stanowisko dyrektora zarządzającego i członka zarządu polskiego oddziału Somfy objął w 2014 roku – przełomowym dla całej firmy. Właśnie wtedy w Niepołomicach nie­daleko Krakowa powstała należąca do Somfy nowocze­sna fabryka SOPEM, dzięki której firma stała się jednym z największych francuskich inwestorów zagranicznych w kraju. Obecnie oprócz jednostki produkcyjnej oraz Działu Badań i Rozwoju, funkcjonuje w Niepołomicach Wschodnioeuropejska Platforma Dystrybucyjna, która dostarcza produkty do odbiorców z całej Europy Środkowo-Wschodniej.

Radosław Borkowski skutecznie zarządza oddziałem polskim uzyskując z roku na rok ciągłe, dwucyfrowe wzrosty. W portfolio firmy znajdują się również produkty innych marek grupy Somfy, m.in. Simu czy ASA. Dzisiaj Somfy Polska jest w europejskiej czołówce grupy, po Francji i Niemczech. W latach 2015 – 2017 Borkowski realizował misję rozwoju rynków  Litwy, Łotwy, Estonii i Ukrainy, doprowadzając do wykrystalizowania się samodzielnego oddziału Somfy w tej części Europy.

Borkowski określił nowy kierunek rozwoju firmy Somfy Polska. Spółka do tej pory zorientowana na współpracę z klientami biznesowymi, otwiera się na potrzeby klienta indywidualnego.

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii Somfy proponuje rozwiązania smart, dzięki którym domy są jeszcze bardziej bezpieczne i komfortowe oraz dostosowane do stylu życia i upodobań mieszkańców. Naszą filozofią jest również, aby rozwiązania były dostępne dla każdego. Ułatwiamy życie, patrząc całościowo na potrzeby konsumentów, od momentu projektu, poprzez wyposażenie domu czy mieszkania w urządzenia inteligentne, aż po ich bezawaryjne działanie. Krokiem do jeszcze lepszej komunikacji z naszymi klientami jest uruchomienie programu Lead Managemet, do profesjonalnej obsługi zapytań oraz nowe usługi serwisowe, dopasowane do potrzeb klientów biznesowych i indywidualnych. W ramach programu współpracujemy i polecamy najlepszych, najbardziej zaufanych  instalatorów, podkreślając znaczenie naszych partnerów biznesowych w dostarczaniu klientom jak najlepszych rozwiązań”- mówi Radosław Borkowski

Kluczową rolę w rozwijaniu wiedzy i doświadczenia klientów końcowych pełnić będzie experience centre Happy Home Somfy, wyposażone w najnowocześniejsze technologie i smart rozwiązania. Każdy odwiedzający będzie mógł doświadczyć zalet i korzyści produktów inteligentnych Somfy. Inauguracja Happy Home Somfy zaplanowana jest na maj 2018 r.

Somfy Polska w ramach strategii rozwoju pod kierownictwem Radosława Borkowskiego realizuje wiele projektów co-brandingowych z czołowymi markami branży budowlanej, wprowadzając kulturę synergii biznesu. Borkowski jest również współzałożycielem i wiceprezesem Stowarzyszenia Nowoczesne Budynki, interdyscyplinarnej platformy współpracy na rzecz poprawy stanowienia i wdrażania prawa w obszarze budownictwa. Stowarzyszenie działa również w zakresie skutecznego wykorzystania zachodzących zmian rozwojowych w dziedzinie energooszczędności oraz rozwiązań innowacyjnych, a także poszanowania zasad zrównoważonego rozwoju.

Radosław Borkowski posiada wy­kształcenie humanistyczno-ekonomiczne. Absolwent studiów MBA, RSM Erasmus University Rotterdam, GFKM, Uniwersytetu Gdańskiego.