1. Home
  2. Bez kategorii
  3. DANIEL PAWŁOWSKI – MAMY AMBITNE CELE
DANIEL PAWŁOWSKI – MAMY AMBITNE CELE
0

DANIEL PAWŁOWSKI – MAMY AMBITNE CELE

0

Rok 2017 jest dla BAUKRANE wyjątkowy. Z firmy lokalnej staliśmy się profesjonalnym ogólnopolskim przedsiębiorstwem. Obecnie BAUKRANE tworzy zespół około 100 wyjątkowych osób, które podchodzą do swojej pracy z pasją, zaangażowaniem i pełnym profesjonalizmem.

Z Danielem Pawłowskim, Prezesem Zarządu BAUKRANE Budownictwo, rozmawiał Grzegorz Przepiórka.

Grzegorz Przepiórka: W rozmowie, która ukazała się w lutowym wydaniu „Buildera”, zapewniał Pan, że 2017 to będzie wyjątkowy rok dla firmy BAUKRANE. Czy Pana przewidywania, deklaracje znalazły odzwierciedlenie w rzeczywistości?
Daniel Pawłowski:
Może niezbyt skromnie to zabrzmi, ale tak. Udało nam się zrealizować wszystkie założenia i plany, o których mówiłem na początku roku. Staliśmy się firmą ogólnopolską w zakresie wynajmu szalunków. Powstały dwa nowe oddziały – w lipcu otworzyliśmy oddział we Wrocławiu, a we wrześniu w Krakowie. Ponadto już coraz prężniej działamy na terenie całego kraju w kwestii sprzedaży nowego i używanego sprzętu budowlanego. W związku z tym postanowiliśmy również uruchomić sklep internetowy, by jeszcze poszerzyć zasięg naszej sprzedaży. Poza tym rozpoczęliśmy proces implementacji systemu klasy ERP, który wspomoże zarządzanie i funkcjonowanie BAUKRANE. Zintegrowany system usprawni i usystematyzuje pracę całego zespołu, co relatywnie przełoży się na wydajność i efektywność pracowników, pomoże także osiągnąć znaczące korzyści biznesowe, ale co najważniejsze, jeszcze bardziej poprawi jakość obsługi Klienta. Potwierdzam więc, że rok 2017 jest dla BAUKRANE wyjątkowy i z firmy lokalnej staliśmy się już profesjonalnym ogólnopolskim graczem.

G.P.: Ważnym punktem w planach BAUKRANE na ten rok było poszerzenie sieci logistycznej, czego dowodem są wspomniane przez Pana nowe oddziały. Jak obecnie przedstawia się kształt i sprawność tej sieci?
D.P.:
Obecnie prowadzimy naszą działalność już w trzech miastach, gdzie posiadamy własny plac ze sprzętem zarówno do dzierżawy, jak i na sprzedaż. W Gdańsku znajduje się nasza centrala. Z Wrocławia obsługujemy obszar Dolnego Śląska i zachodnią Polskę, z placówki w Krakowie jesteśmy w stanie obsługiwać również Śląsk, Kielce i Rzeszów. Pozwala to nam na bardzo sprawną obsługę logistyczną naszych Klientów, zapewnienie krótkiego czasu dostawy sprzętu, jak również, w razie potrzeby, szybkiej wymiany czy rozszerzenia zakresu sprzętu potrzebnego wykonawcom do realizacji budowy. Ale na tym nie koniec… w niedługim czasie obejmiemy swoim działaniem obszar całej Polski, tworząc kolejne oddziały.

G.P.: Czy od czasu naszej poprzedniej rozmowy zmienił się zakres oferty firmy BAUKRANE?
D.P.:
Tak, wzbogaciliśmy naszą ofertę o system stropowy ALUstrop. Pozwala on znacznie przyspieszyć cykl budowy, szczególnie w budynkach wysokościowych, a co najważniejsze, przynosi wykonawcy dużą oszczędność przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości. Zostaliśmy również bezpośrednim importerem najwyższej jakości sklejki topolowej, tzw. chińskiej. Naszym partnerem jest firma z Chin z wieloletnim doświadczeniem, zapewniająca produkt najwyższej jakości przy zachowaniu najlepszej ceny. Ponadto posiadamy najnowszy typ oprogramowania, który, uwzględniając wszystkie wymagania Klienta, pozwala sprawnie zaprojektować obsługę szalunkową, wybierając optymalny zestaw. O kilka nowoczesnych maszyn wzbogacił się również nasz park żurawi wieżowych. Nie stoimy w miejscu. Cały czas obserwujemy rynek budowlany. Aktywnie uczestniczymy w spotkaniach branżowych oraz biznesowych. Ciągle poszukujemy nowoczesnych i innowacyjnych rozwiązań. Dzięki temu potrafimy szybko dostosować się do sytuacji rynkowej oraz modyfikować naszą ofertę w zależności od potrzeb Klientów.

G.P.: Jak przebiega umacnianie pozycji wśród firm wynajmujących żurawie budowlane? Co przemawia za żurawiami dostarczanymi przez BAUKRANE?
D.P.:
Jesteśmy znani ze sprawdzonych żurawi wieżowych marki LIEBHERR, która jest liderem na światowym rynku tego typu maszyn. Charakteryzują się one niezawodnością, najmocniejszą konstrukcją oraz indywidualną możliwością konfiguracji. Mamy w swojej ofercie wiele typów maszyn – posiadamy zarówno najmniejsze jednostki samomontujące typu LIEBHERR 50 K, jak i jednostki typu 280 EC-H LITRONIC, co pozwala nam zaproponować żuraw na każdą inwestycję, nawet dla bardzo wymagającego projektu. Ponadto bardzo mocny nacisk stawiamy na bezpieczeństwo, niezawodność i funkcjonalność sprzętu. Istotne w naszej ofercie jest także rozbudowane zaplecze magazynowe, flota transportowa oraz niezawodny serwis. Nasz doświadczony i fachowy zespół serwisantów przeprowadza regularne przeglądy techniczne oraz konserwację żurawi, co daje nam i naszym Klientom pewność, że dostarczamy sprawny i bezpieczny sprzęt. Za wyborem naszej oferty wynajmu żurawia przemawia również fakt, że jesteśmy w stanie zapewnić wykwalifikowaną kadrę własnych operatorów, która rzetelnie i profesjonalnie wykona powierzone na budowie zadania. Wszystko to powoduje, że BAUKRANE jest na rynku żurawi wieżowych w Polsce wiodącą firmą, która dźwignie każdy problem naszych Klientów.

G.P.: Na jakie budowy w czasie ostatnich kilku miesięcy firma BAUKRANE dostarczała rozwiązania? Gdzie jesteście obecni dzisiaj?
D.P.:
Zaufaniem obdarzyło nas wielu znanych deweloperów oraz firm wykonawczych. Stale współpracujemy z firmą GRANIT, która jest generalnym wykonawcą większości budów w Trójmieście. Nasz sprzęt obecny jest na placach budów takich deweloperów, jak: Budimex, Invest Komfort, Allcon, Robyg, Hossa, Skanska, Strabag, Inpro czy Euro Styl. Obecnie BAUKRANE zapewnia sprzęt na jednej z największych trójmiejskich inwestycji – na budowie kompleksu biurowego Olivia Business Centre w Gdańsku. Ponadto je steśmy aktywni na budowie hotelu w Śródmieściu Gdańska na Wyspie Spichrzów (PORR), a także pomagamy przy budowie licznych budynków wysokościowych, takich jak: osiedle Spektrum (Euro Styl) czy Solvo (Ekolan). Z kolei na południu Polski nasz sprzęt wspomaga budowę galerii handlowej Quick Park w Oławie czy osiedla Lokum Vena we Wrocławiu, działamy też w Poznaniu, gdzie powstaje park biurowy Pixel. W najbliższym czasie rozpoczynamy z naszym Klientem wymagający projekt budowy lądowiska dla śmigłowców przy szpitalu im. Mikołaja Kopernika w Gdańsku. Można by długo wymieniać, ponieważ inwestycji jest już naprawdę sporo i to w różnych częściach kraju.

G.P.: Czy rozwój BAUKRANE oznacza również powiększanie załogi? Jakim zespołem – w liczbach i jakościowo – dysponuje obecnie firma?
D.P.:
Oprócz dużej ilości nowego sprzętu, który pojawił się w naszej firmie, osiągnęliśmy także znaczący przyrost zatrudnienia. Obecnie BAUKRANE tworzy zespół około 100 wyjątkowych osób, które pod chodzą do swojej pracy z pasją, zaangażowaniem i pełnym profesjonalizmem. Wspólnie stworzyliśmy miejsce, gdzie „chce się pracować”. W kolejnych latach będziemy dalej stawiać na rozwój naszych pracowników. Między innymi w tym celu otwieramy „Akademię Operatora BAUKRANE”, która będzie profesjonalnie szkoliła kadrę obsługującą i serwisującą żurawie wieżowe. Czuję ogromną odpowiedzialność za firmę, ponieważ tworzą ją ludzie, z którymi mam bardzo dobre relacje i chcę zapewnić im poczucie bezpieczeństwa oraz możliwość dalszego rozwoju. Wypracowany wynik finansowy zawsze będzie dla mnie ważny, gdyż daje on możliwość dalszego rozwoju, ale najważniejsze jest i będzie tworzenie firmy o wyjątkowej atmosferze, traktującej pracowników jako najważniejszy posiadany kapitał. Klienci mogą czuć się bezpieczni we współpracy z nami, ponieważ nigdy nie zmienimy naszych wartości, które towarzyszą nam w życiu prywatnym oraz zawodowym – są to: uczciwość i pracowitość. Według mnie właśnie to jest kluczem do naszego wspólnego sukcesu.

G.P.: Jakim prezesem jest szef firmy BAUKRANE? Czy bazuje Pan na konkretnym wzorcu zarządzania, ma Pan autorski patent, a może kieruje się Pan przede wszystkim intuicją?
D.P.:
To trudne pytanie i oczywiście najlepiej byłoby zadać je osobom, z którymi współpracuję. Na pewno nie bazuję na żadnym ze wzorców zarządzania, choć jest kilka osób w biznesie, które podziwiam. Kieruję się przede wszystkim uczciwością i szczerością, a to powoduje, że przyciągam do siebie wyjątkowych ludzi, z którymi można zrobić wielkie rzeczy. Kiedyś usłyszałem, że mam styl wizjonera i chyba to faktycznie do mnie pasuje. Intuicja, pewnego rodzaju odwaga i przebojowość biznesowa pozwoliły mi stawić czoła wielkim firmom w branży wynajmu sprzętu budowlanego, a nawet osiągnąć pozycję lidera – mimo tego, że większość osób patrzących na mój wiek oraz brak doświadczenia nie wróżyła mi sukcesu. Zawsze chciałem być przede wszystkim dobrym człowiekiem, wrażliwym na potrzeby innych. Te cechy pozwalają mi w naturalny sposób być blisko moich współpracowników oraz Klientów. Nie wszystko można robić przez pryzmat pieniędzy, wskaźników czy wyniku… zawsze pamiętam, że największym dobrem BAUKRANE są ludzie, którzy go tworzą, a ja mam ten przywilej bycia ich częścią. Nie ma dla mnie nic lepszego na zakończenie dnia niż uśmiechnięty pracownik i zadowolony Klient – to w końcu cel mojej pracy.

G.P.: Wróćmy do tematu firmy. Jak rysuje się przyszłość BAUKRANE?
D.P.:
Będziemy dalej rozwijać i umacniać nasze nowe oddziały, tworząc sieć logistyczną, która umożliwi nam sprawną, kompleksową obsługę inwestycji na terenie całego kraju. Kto wie, może poszerzymy nasze usługi nawet poza granice Polski. Bacznie obserwujemy rynki zagraniczne, szukając światowych ścieżek rozwoju. Rozwój firmy mobilizuje nas także do ciągłego poszukiwania nowych, innowacyjnych rozwiązań, które uproszczą proces zarządzania organizacją i tym samym podniosą poziom obsługi klienta. Do tej pory byliśmy znani jako firma rentalowa – wyłącznie wynajmująca, ale teraz nadszedł czas na dalszy rozwój oraz wykorzystanie rozpoznawalności naszej marki, więc będziemy jeszcze bardziej rozwijać sprzedaż nowego i używanego sprzętu budowlanego. Stawiamy sobie jak zawsze ambitne cele, dlatego w ciągu najbliższych 2 lat chcemy stać się liderem w tym segmencie rynku, oferując w sprzedaży najlepszej jakości sprzęt w rozsądnej cenie. Nasza przyszłość w dużej mierze zależy od sytuacji w branży budowlanej, dlatego z optymizmem patrzymy na kolejne lata i dalszy dynamiczny rozwój BAUKRANE.

G.P.: Na koniec proszę o syntezę. Krótko mówiąc: dlaczego BAUKRANE?
D.P.:
Przede wszystkim dlatego, że nasza oferta jest unikatowa w skali całego kraju. Jesteśmy jedyną firmą, która może całościowo zabezpieczyć budowę w specjalistyczny sprzęt od ogrodzeń, kontenerów aż po szalunki i żurawie. Kolejnym naszym silnym argumentem jest profesjonalna i zgrana kadra oraz pozytywna i wyjątkowa atmosfera w pracy, którą dostrzegają i doceniają nasi Klienci. Wielokrotnie słyszymy, że czują się u nas bardzo swobodnie i wiedzą, że nie zostaną pozostawieni sami sobie z problemem. Dla nas każdy Klient jest tak samo ważny, do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie, proponując optymalne rozwiązania dla konkretnej inwestycji.

G.P.: Co jeszcze ma znaczenie dla klientów?
D.P.:
Nasi partnerzy mogą liczyć na wsparcie kadry technicznej już na etapie projektowania oraz budżetowania inwestycji. Dzięki temu inwestor może zaoszczędzić nawet kilkanaście procent na koszcie realizacji całej budowy, dobierając najbardziej ekonomiczne rozwiązanie. Co równie istotne – z rozsądkiem podchodzimy do rozliczeń z Klientem na zakończenie danego etapu wynajmu. To zdecydowanie wyróżnia naszą firmę. Szczycimy się tym, że Klienci mają do nas wielkie zaufanie i czują się z nami bezpiecznie przez cały okres współpracy. Dzięki temu przez ostatnie lata zdobyliśmy większe zaufanie kluczowych Klientów oraz pozyskaliśmy wielu nowych. Fenomenem BAUKRANE jest to, że od lat żaden z naszych kluczowych Klientów, który skorzystał z naszej oferty, nie wrócił już do konkurencji. To pokazuje unikatową wartość usługi, jaką oferujemy, oraz wartości, jakimi się kierujemy.

G.P.: Dziękuję za rozmowę.