1. Home
  2. Bez kategorii
  3. JERZY STUDZIŃSKI – MARZENIA POTRZEBUJĄ IDEI
JERZY STUDZIŃSKI – MARZENIA POTRZEBUJĄ IDEI
0

JERZY STUDZIŃSKI – MARZENIA POTRZEBUJĄ IDEI

0

Naszą inspiracją i siłą motywującą do działania są marzenia klientów o pięknym domu, które my przełożyliśmy na ideę – unikatową linię okien, drzwi, bram i rolet Harmony- Line.

Z Jerzym Studzińskim, Prezesem Zarządu DAKO Sp. z o.o. oraz z Januszem Studzińskim, Wiceprezesem Zarządu DAKO Sp. z o.o. rozmawia Grzegorz Przepiórka.

Grzegorz Przepiórka: DAKO – firma, która zmienia oblicze polskiego rynku stolarki otworowej od 1994 roku. Jakajest wizja firmy? Jak w tym czasie można streścić jej działalność?
Jerzy Studziński: Ten czas obecności na rynku mógłbym podsumować jako okres dynamicznego i systematycznego rozwoju, wzrostu liczby zadowolonych klientów, nieustannych inwestycji oraz stałego dążenia do technicznej perfekcji. Od ponad 20 lat produkujemy wysokiej klasy okna z PVC, drewna i aluminium, bramy garażowe, drzwi i rolety. W naszą wizję wpisane jest kompleksowe podejście do oferty, solidne i wiarygodne partnerstwo oraz poszerzanie wiedzy i umiejętności.

G.P.: Jakim zapleczem technologicznym dysponuje dziś firma?
Janusz Studziński: Wszystkie nasze produkty powstają w nowoczesnym parku technologicznym. Jest to jeden z najbardziej innowacyjnych obiektów tego typu w Polsce. W dwóch halach produkcyjnych, na powierzchni 20 000 m² pracują precyzyjne, numerycznie sterowane obrabiarki, frezarki, zgrzewarki i piły. Park obejmuje także laboratorium badawcze, malarnię proszkową i okleiniarkę, pozwalające zachować pełną kontrolę nad jakością wykończenia produktów.

G.P.: Z tego, co wiem, dalej rozbudowujecie park technologiczny?
Ja.S.: Rzeczywiście, obecnie dobiegają końca prace przy budowie nowej hali, która zapewni firmie dodatkowe 5 200 m² powierzchni. Rozbudowa jest efektem rosnącego zapotrzebowania na nasze produkty zarówno na rynku polskim, jak i na rynkach zagranicznych oraz poszerzania oferty produktowej. Inwestycje traktujemy jako ważny krok w naszym rozwoju, który pozwoli na zwiększenie mocy produkcyjnych, a także wpłynie na poprawę efektywności zarządzania produkcją oraz usprawni obsługę transportową i magazynową.

G.P.: Przedsiębiorstwo to nie tylko zaplecze technologiczne czy logistyczne, ale przede wszystkim ludzie. W jaki sposób inwestujecie i rozwijacie kapitał ludzki firmy?
Je.S.: Wiemy, że bez właściwych ludzi nie bylibyśmy w tym miejscu, w którym jesteśmy teraz, dlatego inwestujemy w kapitał ludzki, który jest wartością samą w sobie. Dynamiczne zmiany zachodzące na rynkach, konkurencja, ryzyko związane z biznesem i strategiczne planowanie sprawiają, iż wykwalifikowani pracownicy, ich kompetencje i kreatywność, są walorem dla przedsiębiorcy i źródłem przewag. Dlatego zatrudniamy doświadczonych profesjonalistów, którzy swoją wiedzą i zaangażowaniem przyczyniają się do efektywnego działania firmy. Wiemy, że za każdą pozytywną zmianą stoją konkretni ludzie, a my staramy się to doceniać, myślę, że dlatego niektórzy z nich są z nami aż do dziś. Cieszę się, że udało nam się stworzyć ekipę ludzi lojalnych, odważnych i śmiałych.

G.P.: Jakie są obecne trendy na rynku stolarki otworowej? I w jaki sposób firma DAKO stara się je zrozumieć bądź przewidzieć?
Je.S.: Przewidywanie trendów to trochę takie wizjonerskie umiejętności, które często decydują o powodzeniu w biznesie. Pomóc w tym może obserwacja rynku oraz analizowanie dostępnych danych. Na ich podstawie trzeba prognozować zmiany i próbować przewidywać kierunki rozwoju branży. Obecnie rośnie popularność zaawansowanych technologicznie rozwiązań, wyrafinowanych konstrukcji, ultranowoczesnych produktów. Równolegle wzrasta troska o wzornictwo i estetykę. Obserwujemy te tendencje, przyglądamy się im i konsekwentnie wykorzystujemy, tworząc nasze produkty.

G.P.: Wraz ze zmieniającymi się trendami zmieniają się także potrzeby i preferencje klientów. Jaki wpływ mają one na podejmowane działania? Jaki jest dzisiejszy konsument branży stolarki otworowej?
Je.S.: Dzisiejszy konsument jest coraz bardziej świadomy i wymagający, doskonale wie, czego oczekuje. Poszukuje produktów najwyższej jakości, o unikalnym designie, pozwalających na indywidualne dopasowanie oraz zapewniających maksymalny komfort użytkowania. Naszą inspiracją i siłą motywującą do działania są marzenia klientów o pięknym domu, które my przełożyliśmy na ideę – unikatową linię okien, drzwi, bram i rolet Harmony- Line. Rozwijamy się w taki sposób, by móc spełniać te marzenia jak najlepiej. Jednocześnie zdajemy sobie sprawę z tego, że jest to zadanie niełatwe, gdyż wymaga połączenia wielu punktów widzenia w jedną całość.

G.P.: A także dostosowania oferty zarówno do potrzeb konsumentów ceniących tradycyjne, jak i nowoczesne rozwiązania…
Je.S.: Dokładnie tak. Oczekiwania co do funkcjonalności stolarki, estetyki czy jakości obsługi zmieniają się tak, jak zmieniają się kolejne pokolenia. Dostrzegliśmy tę zależność, dlatego staramy się poznać preferencje i motywację nowych pokoleń, dopiero wchodzących na nasz rynek w roli konsumentów – pokolenia Y i Z. Nowe pokolenia to wymagająca grupa docelowa, a dokładne poznanie ich postaw i zwyczajów będzie w najbliższych latach decydować o sukcesie biznesowym.

G.P.: Jakie produkty czy rozwiązania DAKO cieszą się uznaniem wśród klientów?
Ja.S.: Najbardziej cieszy nas wzrost zainteresowania i uznania dla nowoczesnych rozwiązań funkcjonalnych, m.in. systemu inteligentnego domu czy indywidualnego doboru okien, umożliwiającego optymalne dopasowanie okien do specyficznych cech każdego pomieszczenia i budynku. Naszą dumą jest wspomniana już linia HarmonyLine, której ideą jest wspólne projektowanie elementów stolarki otworowej – w oparciu o spójność estetyczną okien, drzwi, bram i rolet oraz dostosowanie stolarki do indywidualnego charakteru budynku. Klienci doceniają niespotykane i spójne wzornictwo, staranny dobór kolorystyki oraz dbałość o każdy detal, a także komfort transakcji wynikający z możliwości zakupu kompleksowej stolarki u jednego producenta. Dowodem na to są np. informacje, jakie dostajemy od naszych zadowolonych klientów – przypominam sobie sytuację, gdy klientka na naszym profilu na Facebooku zamieściła wpis, że „Stawia na harmonię” i pokazała zdjęcie swojego domu, do którego wybrała jedną z naszych kompozycji HarmonyLine.

G.P.: Jak wygląda droga do jakości w firmie DAKO?
Ja.S.: W kwestii jakości nie uznajemy kompromisów. Prowadzimy rygorystyczną kontrolę jakości, której poddawane są zarówno komponenty, jak i produkty gotowe dla przekazania klientom. Każda linia produkcyjna posiada kontrolerów monitorujących pracę specjalistów. Dodatkowy nadzór należy do patroli wyrywkowo sprawdzających przebieg produkcji na wszystkich liniach. Wszystkie produkty skonstruowane są z elementów dostarczanych przez producentów, uznanych na rynkach całego świata.

G.P.: Jakie jest aktualne umocowanie firmy na rynkach zagranicznych?
Je.S.: Odnotowujemy dynamiczny rozwój na rynkach eksportowych. Obecnie eksport obejmuje ponad 50% naszej działalności i nie są to tylko rynki europejskie. Z naszych produktów na co dzień korzystają m.in.: mieszkańcy Niemiec, Włoch, Francji, Skandynawii, Meksyku, Japonii oraz wielu innych krajów całego świata. Każdy kraj eksportowy chcemy traktować tak, jak Polskę, tzn. analizujemy rynek, próbujemy dotrzeć do klientów szukających dobrego, jakościowego produktu, rozwijamy marketing. Dążymy do tego, żeby wartość naszej marki była na rynkach zagranicznych równie wysoka, jak na naszym rodzimym rynku.

G.P.: Czy ekspozycja na różnego rodzaju zagranicznych targach jest sygnałem dużego apetytu DAKO w zakresie eksportu?
Je.S.: Zdecydowanie tak. Obecność na największych międzynarodowych targach budowlanych: Batibouw w Belgii, ECO Build w Wielkiej Brytanii, Made Expo we Włoszech, Coneco Expo na Słowacji i Batimat we Francji stwarza niepowtarzalną okazję do prezentacji naszej firmy i jej oferty. Targi skupiają profesjonalistów z branży, przyciągają tłumy zwiedzających, inwestorów, a także umożliwiają nawiązanie międzynarodowych kontaktów. Co więcej, udział w takich imprezach wpływa na budowanie pozytywnego wizerunku i wzmocnienie rozpoznawalności marki na arenie międzynarodowej.

G.P.: Jak rozbudowana została sieć sprzedaży DAKO? Według jakiego modelu funkcjonują salony sprzedaży?
Je.S.: Sprzedając produkty na całym świecie, współpracujemy z ambitnymi profesjonalistami, którzy dysponują wiedzą i wieloletnim doświadczeniem. Kluczową rolę w dopasowaniu rozwiązań do potrzeb klienta pełni doradca, dlatego nieustannie rozbudowujemy i wspieramy swoją sieć dystrybutorów. Dbamy o to, aby nasi partnerzy posiadali piękne i nowoczesne salony, doskonale wyposażone, z kompletną ekspozycją, gdzie klienci będą mogli zobaczyć z bliska nasze produkty. W ramach współpracy pomagamy partnerom handlowym opracować projekt salonu, proponujemy oznakowanie zewnętrzne, zapewniamy identyfikację wizualną zgodną z firmowymi standardami. Gwarantujemy także wsparcie marketingowe w postaci materiałów drukowanych i promocyjnych oraz działań reklamowych podejmowanych w regionie. W biznesie stawiamy na trwałe, długofalowe relacje oparte na wzajemnym zaufaniu, dlatego selekcjonujemy osoby, z którymi chcemy współpracować. Jednocześnie potrafimy docenić ambicję i chęć rozwoju partnerów; organizujemy dla nich szkolenia, podczas których zdobywają cenną wiedzę sprzedażową, pozwalającą na profesjonalną i kompetentną obsługę klienta. Dzięki naszym wspólnym wysiłkom mieliśmy możliwość angażowania się w działania o charakterze sportowym w Polsce i Europie. Pojawiliśmy się m.in. podczas Tour de Pologne czy historycznych zwycięstw polskich szczypiornistek w finałach Mistrzostwach Świata w Piłce Ręcznej Kobiet. Ze względu na aktywność marki na rynku niemieckim zostaliśmy również oficjalnym partnerem premium czołowego klubu Bundesligi – Borussii Mönchengladbach.

G.P.: Czy firma DAKO współpracuje z innym segmentem rynku niż klienci indywidualni?
Je.S.: Tak, współpracujemy z firmami deweloperskimi. Realizacje deweloperskie, w których znajdują się nasze produkty, to nie tylko potężne budynki z aluminium i szkła, ale też osiedla domów jednorodzinnych i wielorodzinnych. A jednak pomimo tego, że deweloperzy to nieco inna grupa klientów, HarmonyLine zwróciło także ich uwagę. Co ciekawe, powstały już nawet całe osiedla domów jednorodzinnych, które opierają się o unikatowe kompozycje tej linii.

G.P.: Na stronie firmy ukazała się wzmianka, że DAKO przyspiesza na wszystkich frontach. Jakie działania są przewidziane? Jakie cele zostały założone?
Ja.S.: Nieustannie inwestujemy w technologię, w nowe obiekty, w sieć sprzedaży, w budowanie marki oraz w pracowników, którzy są naszym kluczowym kapitałem. W kwestii rozwoju stawiamy sobie ambitne i długofalowe cele. Chcemy odnotowywać kolejne wzrosty sprzedaży w Polsce i za granicą, zdobywać nowe rynki eksportowe, stale modernizować ofertę i rozwijać sieć sprzedaży. Myśląc o wszystkich tych planach, w głowie mam jeden cel – konsekwentne realizowanie polityki wysokiej jakości – produktów, salonów i sprzedaży.

G.P.: Dziękuję za rozmowę.