TOMASZ TOMCZUK – STAWIAMY NA INNOWACJE
Od 1 marca 2016 r. obowiązki Dyrektora Generalnego Doka Polska objął Tomasz Tomczuk, doświadczony manager rynku budowlanego, który zamierza wprowadzić firmę Doka na kolejny etap rozwoju biznesu w Polsce. W komentarzu dla „Buildera” akcentuje aspekty, które będą wyznaczały dalszą działalność firmy.
„Wiemy wszystko o deskowaniach, wiemy jak sprostać wymaganiom przyszłości i jak pokonywać przeszkody. Wiemy, jak wykorzystywać szanse i możliwości rozwoju, a także jakie rozwiązania technologiczne wspierają budowę na każdym jej etapie…” Takie motto będzie przyświecało firmie Doka w najbliższych latach. Od początku swojej działalności Doka aktywnie wspiera bezpieczeństwo realizowanych budów. Stawia także na rozwój produktów, usług i technologii, które w dużej części podyktowane są potrzebami rynku oraz naszych klientów, ale i dostosowywane do każdego projektu indywidualnie. Zrozumienie wszystkich potrzeb daje mocne podłoże do wprowadzania innowacji. W Polsce do tej pory mierzyliśmy się z problemem wyboru dostawcy deskowań na podstawie kryterium najniższej ceny. Dziś obserwujemy, że to kryterium powoli schodzi na drugi plan. Zamawiający coraz częściej wybierają ofertę, dzięki której zyskują wymierne korzyści nie tylko w całościowym rozliczeniu budowy, ale i na poszczególnych etapach realizacji projektu.
Doka Polska obchodzi w tym roku 20. rocznicę obecności na polskim rynku. Akcentem tego jubileuszu było objęcie roli mecenasa XIII Gali „Builder Awards”. Dodatkową okazją do świętowania i spotkań z naszymi obecnymi i nowymi klientami będzie także kolejna edycja międzynarodowych targów Bauma w Monachium. W dniach 11-17 kwietnia eksperci z dziedziny techniki deskowań po raz kolejny potwierdzą, że Doka jest nie tylko solidnym partnerem w zakresie opracowywania i realizacji złożonych projektów budowlanych, ale dostarcza także optymalne rozwiązania dla małych i średnich przedsiębiorstw.
Przenosząc sprawdzone w 70 krajach metody działania, polski oddział Doka umacnia swoją pozycję na rodzimym rynku. W 2015 roku Doka Polska odnotowała 30% wzrost przychodów ze sprzedaży i najmu systemów szalunkowych, co uplasowało firmę na trzeciej pozycji pod względem udziału w rynku.
Firma Doka w swojej strategii koncentruje się głównie na kliencie, na jego potrzebach i wymaganiach. W ten sposób jest w stanie wytworzyć dla niego wartość dodaną. Świadczą o tym chociażby takie usługi jak myDoka czy narzędzie Concremote, ale także program wspomagający projektowanie – Tipos. Doka Group zobowiązuje się być pionierem w dziedzinie techniki deskowań na świecie. Realizując wizję koncernu, Doka Polska będzie także nieustannie rozwijać i konsekwentnie wdrażać narzędzia i metody mające na celu podniesienie wydajności nie tylko systemów deskowaniowych, lecz także związanych z nimi usług. Przez następne lata strategia naszej firmy będzie spójna, zrównoważona i skoncentrowana na podnoszeniu jakości obsługi klienta.
Wierzę, że zaangażowanie profesjonalnego zespołu handlowego, technicznego i operacyjnego w projekt oraz partnerska współpraca z klientem na każdym etapie realizacji kontraktu przyniosą wymierne i obopólne korzyści dla każdej ze stron.”
Tomasz Tomczuk
Dyrektor Generalny DOKA Polska, od ponad dziesięciu lat związany z branżą budowlaną. Pełnił szereg funkcji dyrektorskich w obszarach sprzedaży i marketingu w firmach Hilti i Caparol. Absolwent SGH, UW i MBA.