ROZBUDOWA PORTU W SZCZECINIE ZA PÓŁMETKIEM!
Nabrzeże Norweskie, Czeskie i Duńskie – wszędzie tam mimo zimy prowadzone są intensywne prace, dzięki którym port w Szczecinie stanie się bardziej dostępny także dla większych jednostek. Z budowy płyną dobre wieści – zaplanowane roboty wykonano już w ponad 54 procentach.
Inwestycja w Porcie w Szczecinie jest gigantycznych rozmiarów. Do wykonania jest nowe nabrzeże Norweskie, stanowiącego przedłużenie linii już istniejącego nabrzeża Fińskiego, które dziś pełni funkcję terminala kontenerowego. Zaplanowano też przebudowę istniejących nabrzeży Czeskiego i Słowackiego wraz z modernizacją infrastruktury technicznej na bezpośrednim zapleczu nabrzeży. Poza tym do wybudowania jest oczepowe Nabrzeże Duńskie na długości ok. 770 metrów, które zabezpieczy brzeg Ostrowa Grabowskiego i przedłuży w przyszłości linię Nabrzeża Norweskiego.
Ale na tym nie koniec. Kanał Dębicki zostanie poszerzony ze 120 metrów szerokości do 200 oraz pogłębiony do głębokości technicznej 12,5 metrów.
Inwestorem dla tego ambitnego zadania jest Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA., natomiast generalnym wykonawcą konsorcjum firm NDI Sp. z o.o. oraz NDI SOPOT S.A, które realizuje już takie wyzwania hydrotechniczne jak np. przekop przez Mierzeję Wiślaną i rozbudowa Nabrzeża Holenderskiego i Indyjskiego w Porcie Gdynia.