Porta KMI Poland już po raz ósmy gości na Łódź Design Festival prezentując wzornictwo otwarte na indywidualne potrzeby użytkownika.
W tym roku przygotowała interaktywną wystawę dziesięciu najlepszych projektów wyłonionych z międzynarodowego konkursu Porta by Me – 4 Doors. Można ją zwiedzać do końca festiwalu, czyli do 27 maja.
– Gościom Łódź Design Festival pokazujemy najlepsze prace młodych projektantów, które przedstawiają zaskakujące, a jednocześnie bardzo funkcjonalne pomysły na zagospodarowanie przestrzeni wokół drzwi Porta. Chcemy w ten sposób promować ich twórczość, inspirując jednocześnie uczestników do świeżego i kreatywnego spojrzenia na nowe rozwiązania – mówi Magdalena Jakóbiak, Kierownik ds. Promocji Produktu w Porta KMI Poland.
Wystawa Porta zaaranżowana została jako intrygująca, pełna kolorów i świateł przestrzeń w formie labiryntu. Jego konstrukcja składa się z drewnianych ram, a „wewnętrzne ściany” zbudowane są ze zwiewnych wstążek, dając poczucie lekkości i przestrzeni. W środku labiryntu zawisły plansze obrazujące prace młodych architektów, które zwyciężyły w konkursie Porta by Me. Przedstawiają one innowacyjne rozwiązania funkcjonujące w przestrzeni NA, PRZY, OBOK drzwi Porta VECTOR Premium i GRANIT. Nagrodzone prace pokazują, jak w jeszcze większym stopniu można spełnić potrzeby indywidualnego użytkownika w zakresie porządkowania, oświetlania, ogrzewania i ozdabiania bezpośredniego otoczenia wokół drzwi.
Wystawa ma też dodatkowy element interaktywny. Na wyznaczonej trasie labiryntu znajdują się drzwi, na powierzchni których pojawia się propozycja włączenia się do zabawy w postaci konkursu. Na uczestników czekają designerskie nagrody – gadżety okołodrzwiowe, czyli płócienne stopery do drzwi i wiatrołapy.
Porta KMI Poland jest największym producentem drzwi w Europie Środkowo-Wschodniej. W pięciu nowoczesnych zakładach produkcyjnych: w Bolszewie, dwóch zakładach w Ełku, w Suwałkach oraz w rumuńskim Aradzie produkuje co miesiąc ponad 65 tys. drzwi wewnętrznych, wejściowych, zewnętrznych i technicznych oraz ponad 60 tys. ościeżnic. W ramach przyjętej w 2015 r. nowej strategii biznesowej firma działa zgodnie z ideą biznesu otwartego, inicjując dialog, współpracę, rozwój i przyczyniające się do niego zmiany. Porta prowadzi działalność od 1992 r. i obecnie zatrudnia ponad 1800 osób. W 2017 r. jej obroty sięgnęły niemal 407 mln zł. Wytwarzane przez Porta drzwi są sprzedawane na rynkach całego świata, tylko w Polsce co miesiąc wybiera je do swoich domów i mieszkań ponad 20 000 klientów.