1. Home
  2. Bez kategorii
  3. FINAŁ XIII EDYCJI KAMPANII DOBRY BETON
FINAŁ XIII EDYCJI KAMPANII DOBRY BETON
0

FINAŁ XIII EDYCJI KAMPANII DOBRY BETON

0

Finałowa gala XIII edycji Znaku Jakości „Dobry Beton” tradycyjnie odbyła się w Centrum Olimpijskim Polskiego Komitetu Olimpijskiego w Warszawie, 3 marca 2016 r. Wydarzenie poprzedzone zostało spotkaniem prasowym, podczas którego przedstawiono interesujące dane, dotyczące branży betoniarskiej w Polsce.

Struktura rynku jest idealnie zrównoważona. 47% wytwórni betonu należy do prywatnych przedsiębiorców z polskim kapitałem, 45% to zakłady należące do koncernów cementowych. Pozostałe 8% to średniej wielkości firmy zagraniczne. Przedsiębiorstwa pod względem innowacyjnych rozwiązań prezentują światowy poziom. W większości gotowe są do produkcji nawet najbardziej zaawansowanych technologicznie rodzajów betonu wraz z gwarancją dostawy do każdego miejsca w kraju. Ponadto branża z entuzjazmem przyjęła ogłoszone przez GDDKiA plany budowy 800 km dróg ekspresowych z nawierzchnią betonową. Drogi tego typu charakteryzują się trwałością 2,5-3,5-krotnie większą w stosunku do nawierzchni bitumicznych oraz niskimi kosztami utrzymania w ciągu wieloletniej eksploatacji.

Znak Jakości „Dobry Beton” jest przyznawany od 2003 roku przez Stowarzyszenie Producentów Betonu Towarowego w Polsce za profesjonalizm, z jakim wytwórnie betonu towarowego realizują swoje działania. Certyfikaty wręczane przez SPBT zaświadczają, że dana firma spełnia najwyższe standardy branżowe w zakresie organizacji i technologii produkcji, obsługi klienta oraz ochrony środowiska naturalnego. W podsumowaniu ostatniej edycji Znaku Jakości „Dobry Beton” członkowie Kapituły stwierdzili, że taka wielostopniowa kwalifikacja przyniosła uczestniczącym zakładom jeszcze jedną korzyść. Zarówno w tych wytwórniach, które znak otrzymały, jak i tych, które z jakiegoś powodu nie przeszły pozytywnie weryfikacji, obserwuje się stałe dążenie do doskonalenia.

Korzyści dla laureatów kampanii „Dobry Beton” są wielorakie. Przede wszystkim dzięki wyróżnieniu zyskują prestiż i uznanie w oczach branży. Otwiera się przed nimi droga do współpracy z najlepszymi, największymi i najbardziej wymagającymi przedsiębiorstwami budowlanymi oraz inwestorami, oczekującymi produktu o ustabilizowanej, zgodnej ze specyfikacją jakości oraz niezawodnej logistyki.

W tym roku do finału przeszło 18 wytwórni. 6 dołączyło do elity. Pozostałe utrzymały dotychczasowy wysoki poziom dbałości o klienta i o środowisko naturalne oraz wysoką jakość oferowanego produktu. Zgodnie ze zwyczajem „Dobrego Betonu” debiutanci oprócz certyfikatu otrzymali również pieczęcie, którymi mogą oznaczać dokumenty handlowe.

Jedna z firm została uhonorowana specjalną statuetką za osiągnięcia i innowacje. Kapituła Znaku postanowiła uhonorować tym wyróżnieniem Ren-Bet Sp. z o.o. „za opracowanie i wdrożenie do produkcji technologii betonu architektonicznego GRC, jako przykład innowacji w budownictwie”.

W tym roku także aż cztery zakłady LafargeHolcim pozytywnie przeszły wielostopniową weryfikację i otrzymały prawo posługiwania się Znakiem Jakości „Dobry Beton”. Są to wytwórnie Tczew, Chojna, Gorzów Wlkp.-Zawiercie oraz Świętochłowice- Lipiny.